close menu
Etusivu Yritys Blogi

EngSwe

Ota yhteyttä!

Ota tärkein askel kohti systemaattista kalustonhallintaa. Ota yhteyttä, niin laitetaan yhdessä kalustonhallintasi kuntoon!

Voit olla myös suoraan yhteydesssä Anttiin, antti.kirmanen@trail.fi tai +358 40 517 4374.

Kiitos yhteydenotostasi!
Olemme sinuun yhteydessä pian.

Hauskaa päivää!

Ota yhteyttä!
Fin
EngSwe

Mitä uutta Trailissa, Viikko 6 / 2019

Julkaisemme Trail -kalustonhallinnasta uuden version useita kertoja kuukaudessa. Tässä blogikirjoituksessa kerromme tarkemmin viimeisen parin viikon aikana tekemistämme julkaisuista.

Jos haluat lukaista tiedot päivityksistä hieman tiiviimmässä muodossa, kannattaa vierailla Trailin päivitykset -sivulla. Samalla voit tilata uusista päivityksistä kertovan uutiskirjeemme, joka ilmestyy noin kahdesti kuukaudessa.

Sijainti- ja osastotiedon määrittäminen saldomalleille

Uusimpien päivitystemme suurin uudistus liittyi laitemalleihin. Niitä parannettiin kahdella tavalla: 1) saldotuotteille voi nyt määrittää sekä sijainti- että osastotiedon ja 2) laitemalli voi sisältää vain yksilöityjä laitteita tai saldotuotteita, mutta ei molempia yhtä aikaa.

Mahdollisuus määritellä sijainti- ja osastotieto saldomalleille on loistava uudistus. Se antaa Trailin käyttäjille huomattavasti aiempaa paremmat mahdollisuudet hallita saldotuotteita.

Nyt näet aiempaa paremmin, missä saldotuotteesi tarkalleen ottaen sijaitsevat ja kuinka paljon kussakin sijainnissa kyseistä saldotuotetta on. Esimerkkinä toimikoon tilanne, jossa sinulla on 140 Procabin viisimetristä XLR-kaapelia varastohuoneessa A ja 35 varastohuoneessa X. Nyt voit määritellä tämän tiedon myös Trailiin.

Osastotiedon lisääminen saldotuotteille parantaa saldotuotteiden käsittelyä kahdella tavalla. Ensinnäkin voit määritellä, kuinka paljon kutakin saldotuotetta on kunkin osaston käytössä. Samalla voit myös rajoittaa osaston käytössä olevien saldotuotteiden määrää. Ennen päivitystä, kaikki organisaatiosi jäsenet saattoivat nähdä, että teillä on 175 Procabin viisimetristä XLR-kaapelia. Nyt heidän näkyvyytensä voidaan rajata vain siihen määrään kaapeleita, joka heidän osastoilleen on kohdennettu.

Mallien tarkempi jaottelu yksilöityihin laitteisiin ja saldotuotteisiin

Trailissa oli vielä taannoin mahdollista lisätä malliin sekä yksilöityjä laitteita että saldotuotteita. Tämä koettiin hieman sekavaksi ja johti helposti laitteiden todellisen määrän hämärtymiseen.

Luonnollisempaa on käsitellä laitteita joko yksilöinä tai massana. Siksi teimme malleista yksinkertaisempia käyttää sallimalla niiden sisältää vain yksilöityjä laitteita tai saldotuotteita. Molempia ei siis enää jatkossa yhteen malliin voi lisätä.

Huollon vaiheiden hallinta iOS-sovelluksella

Trailissa on ollut jo vuosien ajan mahdollista luoda laitteille toistuvia huoltosuunnitelmia. Se on ollut erittäin käytetty toiminnallisuus ja helpottaa mm. lakisääteisten huoltojen tekemistä, toteutumista ja seurantaa merkittävästi.

Paransimme toistuvia huoltosuunnitelmia viime vuonna julkaisemalla niihin huollon vaiheet -toiminnallisuuden. Niiden tarkoituksena on toimia tarkistus- ja työlistoina huoltosuunnitelmissa ja varmistaa, että kaikki asianmukaiset huoltotoimenpiteet tulee suoritettua. Organisaatiosi Trail-pääkäyttäjä voi käynnistää huollon vaiheet -toiminnallisuuden hallintavalikosta.

Uusimman päivityksen myötä suunniteltujen huoltojen toteuttaminen ja huollon vaiheiden merkitseminen on lisätty myös iOS-applikaatioon.

Pienemmät parannukset

Yhteystietojen muokkaus on siirretty varausten ja huoltojen alle Trail fixed asset management allows you to manage contacts in reservations or maintenances

Aikaisemmin yhteystietojen hallinta oli osa hallintavalikkoa. Tämä johti siihen, että niitä pystyivät muokkaamaan vain Trailin pääkäyttäjät. Koska yhteystiedoissa on asiakkaiden ja huoltoyritysten yhteystietoja, on paikallaan, että niitä voivat muokata myös muut Trail-käyttäjät.

Uusimman päivityksen myötä yhteystietoja pääsee muokkaamaan sekä varaukset- että huollot -osioissa. Näin useammat Trail-käyttäjät voivat osallistua niiden hallintaan.

Tapahtumanhallintatyökaluun tehdyt uudistukset

Joillain asiakkaistamme on käytössä Trailin tapahtumanhallintatyökalu. Sen keskeisimmät edut ovat mahdollisuus määritellä tapahtumille kaluston lisäksi ohjelma, henkilökunta ja sijainnit sekä mahdollisuus seurata tapahtuman tilannetta.

Julkaisimme tapahtumanhallintatyökaluun mahdollisuuden luoda tapahtumille alitapahtumia. Toiminnallisuus muistuttaa varauksien jakamista alivarauksiin, mutta keskeisenä erona on se, että tapahtumien kohdalla resursseja voi lisätä myös päätapahtumalle. Varauksissa päävaraukselle ei voida lisätä kalustoa, vaan ne täytyy lisätä aina alivarauksille silloin, kun alivaraukset ovat käytössä.

Lisäksi paransimme tapahtumanhallinnassa olevaa viikkolistaa. Viikkolista on työntekijäkohtainen kalenterinäkymä organisaation henkilökuntaan, josta näkee helposti henkilökunnan saatavuuden ja kiinnitykset tapahtumiin. Uusimman päivityksen myötä viikkolistaan voi määritellä erilaisia päivätyyppejä, kuten työ- tai vapaapäiviä. Käyttäjät voivat myös lisätä kommentteja niihin päiviinsä, joille on määritetty päivätyyppi. Näin he voivat esimerkiksi kertoa kollegoilleen, miksi ovat poissa tiettynä päivänä.

Yhteenveto

Trailin viimeisimmät päivitykset sisälsivät useita merkittäviä parannuksia. Olemmekin erittäin tyytyväisiä, että saimme uudistettua laitemallien käsittelyä. Tämä uudistus tekee Trailista entistäkin käyttäjäystävällisemmän ja helpottaa käyttäjiemme arkea.

Pienemmätkin parannukset ovat suureksi eduksi Trailin käyttäjille. Etenkin iOS-sovelluksilla tehtävät huollot ja huollon vaiheiden merkitseminen tehdyksi nopeuttaa huoltotoimintaa, kun huoltojen vaiheet voidaan käsitellä mobiililaitetta käyttäen.


Antti Kirmanen

25032019

#releasenotes

#equipmentmanagement

#consumables

#maintenance

#reservations

Popular Articles